210 99 23 082

Αλλαγή Γλώσσας

English English

Χάρτης Πλοήγησης


Τύποι Αυτομάτων Κιβωτίων

Στην Ελληνική αγορά έχουν κυκλοφορήσει πολλά αυτοκίνητα με διαφορετικούς τύπους αυτομάτων κιβωτίων. Πολλά από αυτά είναι νέας τεχνολογίας τα οποία είναι ακόμη δύσκολο να αξιολογηθούν ως προς την αξιοπιστία τους. Οι κατασκευαστές συνεχώς τα βελτιώνουν μέσω της εμπειρίας που λαμβάνουν από τα προβλήματα που έχει κάθε νέο προϊόν περισσότερο δε, αλλάζοντας την ηλεκτρονική διαχείριση μέσω νέων προγραμμάτων.

 

Κλασικό αυτόματο κιβώτιο (Automatic Transmission) είναι και το πιο διαδεδομένο κιβώτιο, που χρησιμοποιεί πολλαπλούς υδραυλικούς συμπλέκτες με δίσκους και μετατροπέα ροπής. Τα σύγχρονα δε έχουν 4, 5, 6, 8 ταχύτητες και ηλεκτρονική διαχείριση για μείωση της κατανάλωσης καυσίμου. Αυτά είναι δε και τα πιο εύκολα επισκευάσιμα κιβώτια λόγω της επάρκειας ανταλλακτικών που υπάρχουν στην ελεύθερη αγορά.

Μηχανικό Αυτοματοποιημένο κιβώτιο (Automate Manual Transmission) είναι ένα κλασικό μηχανικό κιβώτιο 5 η 6 ταχυτήτων ξηρού συμπλέκτη το οποίο έχει μετατραπεί σε αυτόματο μέσω ενός μηχανισμού που ελέγχει την σύμπλεξη και τις αλλαγές των ταχυτήτων μέσω ηλεκτρονικού υπολογιστή. Μέχρι σήμερα έχουν καταγραφεί σωρεία προβλημάτων που αφορούν τον μηχανισμό ηλεκτρονικής διαχείρισης ,ο οποίος δεν είναι επισκευάσιμος ,μόνο αντικαθιστάτε και είναι αρκετά ακριβός .

Αυτόματο κιβώτιο Διπλού Υδραυλικού Συμπλέκτη (DSG 6) είναι ένα υβριδικό κιβώτιο μισό μηχανικό ,μισό αυτόματο με 6 ταχύτητες. Έχει υδραυλικό διπλό κύριο συμπλέκτη όπου ο ένας ελέγχει την εμπλοκή των μονών ταχυτήτων 1 ,3 ,5, R , και ο άλλος τις ζυγές 2 , 4 , 6 . Για την εμπλοκή των ταχυτήτων υπάρχει ο ηλεκτρουδραυλικός εγκέφαλος και η ηλεκτρονική μονάδα. Η δε εμπλοκή γίνεται μέσω υδραυλικών εμβόλων . Τα περισσότερα προβλήματα εντοπίζονται στο ανέβασμα και στο κατέβασμα των ταχυτήτων το οποίο γίνεται με ισχυρό απότομο χτύπημα. Ανταλλακτικά για την επισκευή αυτών αναμένονται σύντομα από την ελεύθερη αγορά.

Αυτόματο Κιβώτιο Διπλού Ξηρού Συμπλέκτη (DSG 7) είναι ακριβώς το ίδιο με το κιβώτιο Διπλού υδραυλικού συμπλέκτη με την διαφορά ότι έχει 7 ταχύτητες και την θέση του υδραυλικού συμπλέκτη έχουν πάρει δυο ξηροί κανονικοί συμπλέκτες . Το μέχρι στιγμής πρόβλημα που έχει γίνει γνωστό είναι η ευαισθησία που δείχνουν στα απότομα και γρήγορα ξεκινήματα, ο συμπλέκτης γλιστρά ( πατινάρει ) πολύ εύκολα. Προς το παρόν δεν υπάρχουν ανταλλακτικά στην ελεύθερη αγορά.

Αυτόματο Κιβώτιο Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Κίνησης (CVT). Τα κιβώτια αυτού του τύπου έχουν άπειρες σχέσεις μετάδοσης καθώς κατά την λειτουργία τους μεταβάλουν συνεχώς την σχέση μέσω δυο τροχαλιών που είναι συνδεδεμένες μεταξύ τους με ένα ατσάλινο εύκαμπτο ιμάντα. Πολλά από αυτά μπορούν να αλλάζουν ταχύτητες μέσω της ηλεκτρονικής τεχνολογίας που επιτρέπει την προεπιλογή σχέσεων και έτσι δίνετε η δυνατότητα για επιλογή 6 η και 7 ταχυτήτων. Πολλά είναι επισκευάσιμα καθώς έχει αρχίσει η διάθεση ανταλλακτικών στην ελεύθερη αγορά, όχι όμως για όλα.

Υβριδικά - Ηλεκτρικά (Hybrid) Η μάχη τώρα αρχίζει. Τα περισσότερα χρησιμοποιούν κιβώτιο CVT , συνδυασμένο με έναν ηλεκτροκινητήρα ,συνήθως στην θέση του σφονδύλου ( βολάν ), και φυσικά τον κλασικό κινητήρα βενζίνης η πετρελαίου. Ακόμα η τεχνολογία αυτή δεν έχει καταλήξει οριστικά σε κάποια στάνταρ για να έχουμε την δυνατότητα να συγκρίνουμε κάποια από αυτά. Συνεχώς αλλάζουν η δοκιμάζουν νέες ιδέες προσπαθώντας να τα βελτιώσουν. Στις ΗΠΑ έγινε έρευνα σχετικά με το πόσοι ρύποι παράγονται για να φορτιστή πλήρως ένα ηλεκτρικό όχημα από το οικιακό δίκτυο. Αποτέλεσμα, σχεδόν διπλάσιοι από ότι θα παρήγαγε αν στα ίδια χιλιόμετρα κινιόταν με συμβατικά καύσιμα . Ο χρόνος θα δείξει που θα καταλήξει αυτή η τεχνολογία.


Copyright © 2011 All rights reserved.
Web Design & Development by DrGraphics.