Όλοι έχουμε ακούσει για τα αυτοκίνητα που έχουν αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, και όλα όσα λέγονται γύρω από αυτά. Ότι δήθεν δεν επισκευάζονται όταν χαλάσουν, ότι πρέπει να αντικατασταθούν με καινούργιο, ότι καταναλώνουν υπερβολικά καύσιμα, ότι έχουν ακριβά ανταλλακτικά. Έτσι λοιπόν τα περισσότερα είναι ψέματα που λέγονται από κάποιους που έχουν άγνοια για την λειτουργία του και φόβο για κάτι καινούργιο το οποίο ήταν σχεδόν άγνωστο στην Ελλάδα πριν λίγα χρόνια.
Μέχρι πρόσφατα η επισκευή ενός αυτόματου κιβωτίου ήταν άμεσα εξαρτημένη από την Εταιρεία Κατασκευής του αυτοκίνητου. Οι εποχές άλλαξαν.
Σήμερα με την ταχύτητα μετάδοσης των πληροφοριών και την είσοδο νέων ανεξάρτητων εταιρειών στην κατασκευή και πώληση ανταλλακτικών, όλα πλέον τα αυτόματα κιβώτια επισκευάζονται γρήγορα, οικονομικά και εγγυημένα με ανταλλακτικά εφάμιλλα και σε πολλές περιπτώσεις καλύτερα από αυτά που είχαν.
Συνήθως δεν υπάρχει λόγος αντικατάστασης του κιβωτίου για άλλες βλάβες εκτός και αν έχει ολική καταστροφή η σπάσιμο. Τα περισσότερα κιβώτια που εισάγονται από την Ευρώπη η τις ΗΠΑ είναι ανακατασκευής, δηλαδή μεταχειρισμένα που έχουν υποστεί πλήρη καθαρισμό και επισκευή καθώς και αλλαγή όλων των αναλώσιμων ανταλλακτικών. Διατίθενται δε συνήθως ως καινούργια χωρίς να έχει γνώση ο αγοραστής, ο οποίος νομίζει ότι αγόρασε καινούργιο. Λίγες εταιρείες αναφέρουν την διάφορα μεταξύ της ανακατασκευής και του καινούργιου, καθώς και την μεγάλη διαφορά τιμής.
Μεγάλη προσοχή πρέπει να δίνεται όταν σας προτείνουν “επισκευασμένο κιβώτιο” η ανακατασκευής από το εξωτερικό, σε πολύ ελκυστική τιμή και πολλές φορές λιγότερο από το κόστος μιας συνήθους επισκευής, ιδιαίτερα δε όταν επιμένουν ότι είναι προς το συμφέρον σας αυτή η αγορά. Αυτά τα κιβώτια έχουν ανοιχτεί , πλυθεί και έχουν αντικαταστήσει ΜΟΝΟ τα φθαρμένα εξαρτήματα με άλλα πάλι καλά μεταχειρισμένα, δεν έχει γίνει πλήρης επισκευή. Έτσι λοιπόν πληρώνετε για επισκευασμένο κιβώτιο και στην ουσία παίρνετε ένα που μπορεί να έχει συμμαζευτεί από 2 η 3 άλλα παλιά και αρκετά ακριβότερα από ότι θα κόστιζε η επισκευή του δικού σας.
Ένα κιβώτιο σωστής ανακατασκευής από μια σοβαρή εταιρεία κοστίζει περίπου όσο και στην αντιπροσωπεία η λίγο φθηνότερα, περίπου 20 με 30%.
Μια άλλη προσφορά που μπορεί να σας γίνει είναι το μεταχειρισμένο. Συνήθως 2 με 3 στα δέκα μεταχειρισμένα δουλεύουν καλά. 3 με 4 δουλεύουν για λίγο χρονικό διάστημα, τα δε υπόλοιπα ούτε μήνα. Σκεφτείτε, εσείς σε ποιο θα πέσετε; Είναι ένα στοίχημα που θα σας κοστίσει τα διπλά αν δεν το κερδίσετε.
Αν έχετε αυτόματο κιβώτιο που χάλασε και σας πουν ότι θέλει αντικατάσταση μην το δεχθείτε. Ζητήστε να το λύσουν για επισκευή και να σας δείξουν τα κατεστραμμένα ανταλλακτικά (πάντα είναι εύκολα ορατά) Μπορούμε να σας προμηθεύσουμε ότι ανταλλακτικά χρειάζεστε για να το επισκευάσετε. Αν δεν μπορούν η δεν θέλουν να το επισκευάσουν τότε τηλεφωνήστε μας ή δώστε τους το τηλέφωνο να επικοινωνήσουν μαζί μας για να το επισκευάσουμε εμείς.
Να λάβετε δε υπ’ όψιν σας ότι σοβαρό ρόλο στην σωστή λειτουργία του αυτομάτου κιβωτίου παίζει και η τεχνογνωσία που έχει το συνεργείο που προβαίνει στην διάγνωση και συντήρησή του. Βρείτε το σωστό.
Ψάξτε το!
Με την σημερινή εξέλιξη της τεχνολογίας έχει πλέον σχεδόν εκλείψει και η διαφορά μεταξύ χειροκίνητου και αυτόματου στην κατανάλωση καύσιμου. Είναι πλέον αμελητέα, εμπρός στα πλεονεκτήματα της οδήγησης στην πόλη, και όχι μόνο μέσα αλλά και έξω από αυτήν, μπορείς να νιώσεις την ξεκούραστη οδήγηση ενός αυτομάτου αυτοκινήτου.
Η σύγχρονη τεχνολογία των αυτομάτων κιβωτίων δεν μπορούσε να αφήσει παραπονεμένους αυτούς που θέλουν την άνεση του αυτόματου αλλά και την αίσθηση της χειροκίνητης και πολλές φορές στα όρια των στροφών του κινητήρα αλλαγής της ταχύτητας, έτσι τα τελευταία χρόνια κυκλοφορούν εκδόσεις αυτόματων αυτοκινήτων που διαθέτουν και χειροκίνητες αλλαγές 4, 5 , 6, 7, και πρόσφατα 8 και 9 σχέσεων με το πάτημα κουμπιών στο τιμόνι η κινώντας το λεβιέ εμπρός η πίσω, δεξιά η αριστερά για το ανέβασμα η το κατέβασμα των σχέσεων.
Ακόμα έχουν κάνει την εμφάνιση τους και κιβώτια Συνεχούς Μεταβαλλόμενης Κίνησης (CVT, CTX, ECVT) σε μεγάλα αυτοκίνητα άνω των 1600cc καθώς και σε πολλά τετρακίνητα. Και αυτά πλέον έχουν το πλεονέκτημα της χειροκίνητης αλλαγής ταχυτήτων. Συνήθως αυτού του τύπου τα κιβώτια τα βρίσκαμε σε μικρά αυτοκίνητα, αλλά όπως είδαμε η τεχνολογία τρέχει πολύ γρήγορα, τόσο γρήγορα που σε λίγο καιρό, πολύ λίγοι κατασκευαστές θα παράγουν κιβώτια αυτόματα .Ήδη πολλοί στρέφονται πλέον στους βιομηχανικούς κολοσσούς του είδους όπως GM, AISIN-WARNER, JATCO, ZF, FORD.
Στο μέλλον όπως οι ειδικοί λένε το αυτόματο κιβώτιο θα επικρατήσει. Το κύριο πλεονέκτημα του, η άνεση της οδήγησης. Αν δεν έχετε οδηγήσει αυτόματο αυτοκίνητο, τολμήστε το. Σίγουρα αξίζει τον κόπο. Σκεφτείτε το.
Γιώργος K. Αστέρος
|